h1

12 april ’08 turkse pizza

juni 13, 2008

Ik houd erg van lekker eten, maar ook van makkelijk eten. Wat je zo even op kan warmen zonder veel gedoe als je een hele dag weg of druk bent geweest. Dan word het al snel niet al te gezond eten natuurlijk, maar iets wat ik ook dan wel lekker vind is een turkse pizza. Ik maak mezelf maar wijs dat dat een stuk gezonder is dan een normale pizza. En nog een belangrijk punt, ze smaken erg goed! Beetje warm maken, sla erop en smullen maar..

Tenminste, als je ergens een lekkere verse haalt bij een turkse winkel..  Het geweldige idee om een stapel diepvries turkse pizza in de vriezer te stoppen “zodat ik wanneer ik er maar wil eentje kan opwarmen” blijkt toch niet z; on geweldig goed plan.

Na het opwarmen zien ze er een beetje raar uit, de kleur van het vlees en kruiden is niet echt zoals het hoort. En de smaak ook niet. Het lijkt alsof je een stuk karton eet en je moet het er met kracht ook echt bijtend afscheuren. Nou ben ik zo koppig om gewoon dan door te eten omdat ik te lui ben om dan nog wat anders te maken (oftewel in de magnetron/oven te stoppen), maar dat kun je op zulke momenten beter maar niet doen.

De aanblik had eigenlijk al genoeg gezegd. En misschien dat ik daarom ook al een beetje in mijn hoofd had zitten dat het geen lekkere maaltijd zou worden. Misschien dat je daarmee automatisch al je smaak gaat beinvloeden, als het er niet lekker uitziet stel je je er al op in dat het ook niet lekker gaat smaken. En vaak wordt dat bevestigd, dus wie weet had het geblinddoekt een stuk beter gesmaakt. Maar ik laat dit aan iemand anders over om uit te proberen.

En ja, ik heb ook iemand met wat meer verstand van deze zaken de oven laten instellen, met hetzelfde effect. Volgende keer halen we het gewoon lekker warm en vers bij de winkel!

Plaats een reactie